Przedłużenie możliwości składania wniosku o dodatek gazowy - refundacja podatku VAT

W związku ze zmianami zawartymi w art. 3 pkt.18 ustawy z dnia 07 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła (Dz. U.2023 poz.2760) informujemy o przedłużeniu możliwości składania wniosku o dodatek gazowy:

  • wnioski na refundację podatku VAT można składać nie później niż do 30 września 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych,
  • do wniosku należy załączyć opłacone faktury za dostarczone paliwo gazowe od dnia 01 stycznia 2023 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.

Przypominamy również, że zasady przyznania w/wym. świadczenia pozostają bez zmian.

(w oparciu o Ustawę z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. 2022r., poz. 2687 z późn. zm.).

Aby skorzystać z tej formy wsparcia należy łącznie spełnić dwa warunki:

  • Refundacja przysługuje osobie korzystającej z ogrzewania gazowego – urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB),
  • Gospodarstwo domowe spełnia kryterium dochodowe: (w gospodarstwie jednoosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 2100 zł, w gospodarstwie domowym wieloosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę)

Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT.

Można go składać na dwa sposoby:

  • drogą elektroniczną poprzez ePUAP, za pomocą profilu zaufanego, bądź kwalifikowanego podpisu elektronicznego;
  • osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Radomyślu nad Sanem, ul. Mickiewicza 25, 37-455 Radomyśl nad Sanem, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu;

Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:

  • faktura VAT (dokumentująca dostarczenie paliw gazowych; faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT),
  • dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT.
  • dokumenty stwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, w tym odpowiednio:
    - oświadczenia wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy, innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e, art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
  • w indywidualnych przypadkach inne dokumenty i oświadczenia niezbędne do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego,
  • w przypadku osób posiadających gospodarstwo rolne oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy lub zaświadczenie właściwego organu gminy albo nakaz płatniczy.

Wyświetlono: 151

Facebook.com X.com